میدان امام خمینی (ره)

از فلکه های خسروشاه

    میدان امام خمینی (ره) خسروشاه که در سال های گذشته با نام میدان انقلاب شناخته می شد، اصلی ترین فلکه ی خسروشاه است و در مرکز شهر قرار گرفته است. با توجه به این که به راه های اصلی شهر که علاوه بر بخش های مختلف خسروشاه، این شهر را به شهر های همسایه نیز مرتبط می کنند، همگی از میدان امام عبور می کنند، این میدان، قطب اصلی تجاری شهر نیز به شمار می رود. از آثار این پدیده می توان به ایجاد شدن بیش از 7 بازار و ساختمان تجاری (پاساژ) در عرض چند سال گذشته، تنها در اطراف این میدان اشاره کرد.

    میدان امام خمینی (ره) خسروشاه، از لحاظ وسعت، در بین شهر های هم رده ی همجوار، بزرگ ترین فلکه ی درون شهری به شمار می رود. این میدان، محل اصلی تجمع مراسمات گوناگون در جشن ها و همچنین عزاداری هایی همچون «شاه حسین -شاخسی-» می باشد. در سال 94، در گوشه ای از این میدان بزرگ، تلویزیونی نیز نصب گشت تا اخبار شهری، و مراسمات گوناگون در شهر و همچنین برنامه های مربوط به معرفی خسروشاه را در خود پوشش دهد.

    نماد اصلی فلکه، به شکل لاله است که به یاد خون شهیدان ساخته شده و نمایانگر عمق ایمان در بین مردمان خسروشاه است. این نماد جدید در سال 1393 رونمایی شد. پیش از آن نیز نماد فلکه نماد شهدای خسروشاه، با اندکی تفاوت بود. در نماد قبلی آبنمایی نیز وجود داشت و شکل آن در حالت واقعی اجسام ساخته شده بودند. درحالی که در نماد جدید، آبنما حذف و شکل فیزیکی آن نیز به شکل فانتزی طرّاحی شده است.   

نمایی از فلکه ی امام خمینی (ره) در شب

مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) در ماه رمضان سال 1394 در میدان امام خمینی (ره)

زمستان برفی میدان امام خمینی (ره)

آتش زدن پرچم امریکا در خلال مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سال 1393 در میدان امام خمینی (ره)