موزه مردم شناسی خسروشاه

از اماکن فرهنگی خسروشاه

   موزه مردم شناسی خسروشاه، به عنوان یک مکان فرهنگی، برای به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی و تمدنی خسروشاه از دوران های گذشته تا چند سال اخیر، در اواخر سال 1396 افتتاح گردید. این موزه که به همت برخی اهالی و مسئولان در زیرزمین ساختمان شهرداری خسروشاه و در جوار مقبره ی شهدای گمنام ایجاد شده است، دربرگیرنده ی آثار گوناگونی است که ابعاد زندگی مردمان خسروشاه -به ویژه در طول سده های اخیر- را به نمایش می گذارد.

   در ورودی موزه، یکی از قوچ های سنگی قبرستان قدیمی خسروشاه و چند نمونه از سنگ قبرهای تاریخی دیگر این گورستان نصب گردیده است. در درون موزه، که به قسمت های مختلفی تقسیم شده است، می توان آثار گوناگون را به صورت دسته بندی شده مشاهده کرد. تندیس خیر بزرگ مدرسه ساز، مرحوم جلیل خسروشاهی نیز به همراه مختصری از زندگی و فعالیت های ایشان در موزه قرار داده شده است. قسمت های مختلف موزه به تاریخچه ی ورزش، برخی اسناد و مکتوبات قدیمی، ظروف، ابزار و وسایل کار، کشاورزی و زندگی در سده ی اخیر و... اختصاص داده شده است.

   انتظار می رود این موزه، مرکز مناسبی برای معرفی هر چه بیش تر خسروشاه به گردشگران، در سال 2018، سالی که شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برگزیده شده باشد.

موزه مردم شناسی خسروشاه

تصاویر قدیمی از خسروشاه

افتتاح موزه مردم شناسی خسروشاه

افتتاح موزه مردم شناسی خسروشاه / کانال تلگرامی خبرهای داغ خسروشاه و تبریز

موزه مردم شناسی خسروشاه

یک رادیوی قدیمی در موزه ی مردم شناسی خسروشاه

موزه مردم شناسی خسروشاه

ماکت مقبره ی شیخ سلار دیلمی

موزه مردم شناسی خسروشاه

ظروف قدیمی در موزه ی مردم شناسی خسروشاه

موزه مردم شناسی خسروشاه