مسجد امام حسین (ع)

از مساجد خسروشاه

   مسجد امام حسین (ع) خسروشاه در محلّه ی چرله قرار گرفته است. این مسجد در حال حاضر، بزرگترین مسجد خسروشاه به شمار می رود.  نمازجمعه ی خسروشاه در این مسجد برگزار می شود.

   این مسجد در اواسط  دهه ی 80 هجری  بازسازی شده و بزرگ تر گشت.  پیش از بازسازی ، مسجد سیدالشّهدا بزرگترین مسجد خسروشاه، بود و نمازجمعه در این مسجد برگزار می شد.

   نمای داخلی این مسجد را می توان زیبا ترین نما بین مساجد خسروشاه نام برد. البتّه مسجد قطب راوندی نیز پس از بازسازی اخیر نمایی مشابه، نوین و زیبایی به خود گرفته است. 

   نمای بیرونی مسجد نیز در بهار و تابستان 1394 هجری خورشیدی، آماده گردید. این مسجد دوطبقه دارد و بخش کوچکی نیز، بلند تر از سطح طبقه ی دوم برای بانوان نمازگزار ساخته شده است. از طبقه ی اوّل فعلا چندان استفاده ای نمی شود. از این طبقه پیش از ساخت کامل طبقه ی دوم، استفاده می شد. درحال حاظر، مراسمات شبیه گردانی در مناسبت های مختلف و مراسم خیرات، پس پایان عزاداری های ماه محرّم، در طبقه ی اوّل برگزار می شوند.

   در مسجد امام حسین (ع)، تا یک ماه پیش، هرشب نماز مغرب و عشاء ، به امامت حجت الاسلام و المسلمین، آقای فرشی، به صورت جماعت برگزار می شد. در ایّام ماه رمضان، نماز ظهر و عصر نیز برگزار می گردید.


نمایی از ورودی طبقه ی دوم مسجد امام حسین (ع) خسروشاه
مسجد امام حسین (ع) خسروشاه درهنگام نماکاری، تابستان 1394